Övervakning

Jag borde förmodligen visa min djupa sida och skriva om den högaktuella FRA-lagen, som riksdagen kommer att rösta om imorgon. Jag har nog aldrig sett ett så välbevakat riksdagsbeslut, särskilt inte där hela pressen verkar vara emot. Tidningarna rapporterar "så lätt kan förslaget fällas", alternativt. "svårare att rösta emot FRA sedan det här alliansmötet". För-sidans retorik bygger på ett odefinierat hot från Terroristerna.
Men å andra sidan så finns det folk som kan göra det bättre än jag, som Leo, och då får de göra det istället.

Kommentarer

Inya sa…
Anneli, får jag se dig utanför riksdagshuset imorgon, iklädd vitt, stödjande de som röstar nej?

Jag kommer att vara där, liksom många med mig, och jag hoppas få se dig där.

http://en-minut.blogspot.com/

En svensk tiger ALDRIG!
Hans Lundahl sa…
ack ja, lagvrängningen gick igenom ...

Dada Mzungu har en bra kommentar om detta (se blogroll till venster paa min blogg)

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det