Resor - ett sådant krångel!

Givetvis är det här med lågprisflyg för bra för att vara sant...
När de annonserar om ungdomspriser så kan man ju anta att de går ut på att personer som är under en viss ålder (ex. 18 eller 25) får köpa sina flygstolar till lägre pris, eftersom de är just ungdomar. Så fungerar det dessvärre inte med SAS.
Istället så har de en viss kvot av ungdomsplatser på varje plan, om dessa fylls upp och fler ungdomar vill åka, så får de gott göra det till fullpris, vilket är minst en tredjedel av vad ungdomsbiljetterna kostar.

På kvällen den 23 juli spelar min stora kärlek, Sofia Karlsson, på Svärdsjö Gammelgård. Den 24 juli är tanken att jag ska upp till Boden och hälsa på en vän, som jag inte har sett på ett bra tag och saknar mycket.
Och eftersom SAS bestämt sig för att ungdomsbiljetterna på mitt planerade flyg är slutsålda, så finns följande alternativ:

1) Onsdag 23 juli
Svärdsjö - Falun 15.45 - 16.48
Falun - Arlanda C 17.32 - 19.53
Arlanda - Luleå 21.05 - 22.20
Pris: 190 + 495 = 685 kr
Restid: 6.35h

2) Torsdag 24 juli
Svärdsjö - Falun 07.00 - 07.38
Falun C - Gävle C 8.32 - 9.37
Gävle C - Sundsvall C 9.57 - 11.49
Sundsvall C - Luleå bstn 12.05 - 20.25
Luleå C - Boden jvstn 21.12 - 21.37
Pris: 606 kr
Restid: 14.37

Prisskillnaden är marginell. Antingen så missar jag Sofia, men kommer upp till Boden på ett smidigt sätt, eller så tillbringar jag drygt 14h på resande fot (varav 8h är en bussresa).
Gah...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?