Visby

Jag har inte sovit på 36 timmar eller någonting i den stilen (bortsett från timmarna under ett bord på färjan) och är därför ganska avslagen. Däremot är jag mycket nöjd med min medeltidsvecka trots att jag åkte hem i förtid. Kom ned med Sverok Stockholms styrelse som passade på att göra sig bekant med den bortglömda halvan av vårt distrikt. Onekligen var det rätt vecka för att träffa Sverokare i Visby, jag räknade till 32 lajvare som jag känner och stötte ihop med av en slump.

Det är ganska skönt ibland att smälta in i mängden, att vara en del av alla andra och ha samma kläder, samma nöjen, samma musiksmak etcetera. Inte sticka ut, men det ska vara en självvald gruppkänsla. Lajvardräggen i Visby är en sådan grupp som jag kan identifiera mig med. Och jag har inte känt mig så fel på länge som när jag gick runt på medeltidsmarknaden civilklädd. Några bilder har jag inte tagit, så jag får förlita mig på att mitt dräggande finns förevigat någon annanstans.

För en gångs skull inte ett intelligent och genomtänkt inlägg, jag tänkte mest droppa alla trevliga saker jag haft för mig under veckan. Tack människor jag känner och inte känner, för medeltidsvecka och boende, underhållning och gemyt. För öl och Patrask och hastig marsch på kullersten. För mat och för sällskap och körsbärsvin, varm och kall, engångsgrillar. Flintastek och eldshow, Kretin och Strandpromenaden, vattenpipa och en röd mantel. För sällskap på natten, naglar och tänder och runda vita stenar och vågor klockan fem på morgonen. Tack för den här veckan, jag kommer tillbaka nästa år.

Kommentarer

Hans Lundahl sa…
eldshow?
som poi-poi?

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.