Fånga hennes intresse!

Du är kille, 20+, och dräggar omkring på diverse communities. Du klickar omkring bland användarnas presentationer, och får plötsligt syn på en söt, ung tjej. Hon har en snygg ansiktsbild, och du bläddrar snabbt vidare till hennes galleri. Där finns flertalet bilder på denna unga pärla, som skrattar mot kameran. Riktigt snygg! Du bestämmer dig för att ta kontakt med henne...

TråkigKille K33 säger:
Hej!
mmm...... du ser trevlig ut......
Kram!

Hon loggar in på communityn. Ser hur mail-ikonen blinkar i högra listen och tänker "åh, mail, vad spännande!". Hon öppnar, läser ditt meddelande, och tänker "gah... tråååkigt!".
Men hon kan ju inte dissa dig helt, nu när hon fått mail, så hon svarar ju något artigt blaj om att hon säkert kan vara trevlig när hon inte drygar sig. Wow, du har kontakt!

Och det är här jag verkligen inte kan begripa varför du så tvunget måste köra med precis samma replik, som alla TråkigKille 20, 27 eller 33 kör med:

TråkigKille K33 säger
Tjena! läget med dig ikväll då?
Kram

Du pratar med en vilt främmande tjej. Det enda du vet om henne är att hon har en söt presentationsbild på Helgon, och kanske det som står i hennes presentation, om du nu bemödat dig om att läsa det. Varför måste du då komma med så tråkiga konversationsöppnare? Tja, läget? Det är sådant man frågar människor man redan känner, för att man redan känner dem. Det är sådant man frågar när man vill veta om det är läge att höra, ifall de kanske vet någon bra fest eller vill ha filmkväll. Det är inte någonting man fångar en tjejs intresse med.

Kom med någonting fyndigt istället, relatera till det hon skrivit om sig själv. Säg att du också föredrar Ibsen framför Strindberg, fråga om hon varit på något bra lajv på sistånde eller om hon pratar finska. Har hon hört Navid Modiris senaste projekt? Vad tycker hon om Poetry Slam?
Hon poserar med ett lyckligt leende under en sovjetisk officiersmössa. Varför har hon en sådan? Är hon kommunist? Brukar hon gå på kinkfester i den?

Och när hon misstänksamt frågar vem du är, säg inte
ööh, Micke/Henke/Mattias/Kalle/Bertil/Kurt.
Hon struntar i vad du heter. Hon får inte ut någonting av att svara på hur läget är. Om hon inte är väldigt emo och behöver uppmärksamhet, men det vill hon inte ha av dig. För tills motsatsen bevisad är du mest ett pucko som tycker hon är snygg.

Antingen slutar du störa de söta småtjejerna på internet. Eller så lär du dig att fånga deras intresse.

Kommentarer

Hans Lundahl sa…
Jag föredrar Chesterton och Tolkien framför baade Ibsen och Strindberg

Tove är snäppet bättre än Astrid och Selma kan ibland störa mig med det melodramatiska. Den der afsatte presten verkar som tagen ur Dostojevsky för mig - för tung.

Favvisarnes favvis: C S Lewis, och daa menar jag intet bara Narnia, äfven om Voyage of the Dawn Treader är vacker, liksom Magician's Nephew, och Horse and His Boy synnerligen rolig.

Det fins folk jag hatar tillräckligt mycket för att döda om lempligt tillfälle mot förmodan skulle ges - och du hör intet till dem.
Anneli sa…
Intellektuellt! ^_^

Jag föredrar också Tove framför Astrid, och den avsatte prästen är ju absolut inte en realistisk karaktär. Men grejen med hela sagan är ju att den är en skröna. Unga grevinnan blir inte heller mänsklig förrän i de sista kapitlen.

Narnia har jag inte läst sedan jag var liten, men jag vill minnas att Caspian var favoriten, och att de sista böckerna var för dramatiska och tunga för att tilltala mitt tolvåriga jag.

Så skönt att höra att du inte hatar mig tillräckligt för att döda mig. Jag fantiserar ganska ofta om att döda folk, men sällan folk jag känner.
Inya sa…
All Hail Anneli! Hail, Thane of (vad vill du vara thane av?) [insert sak att vara thane över here]!

Lova bara att du inte får för dig att döda en kung och förstöra den naturliga ordningen, det har vi kommit fram till att det inte är bra.

Ibsen är trevlig, Strindberg mindre så, råkar man som jag vara nördig på området matte, kemi och fysik kan man med fördel nämna sina favoritgrundämnen eller fysikaliska konstanter (eller varför inte de grundämnen man inte tycker om) och om eventuella brevskrivare inte reagerar på det så kan man lägga dem i papperskorgen direkt. *nod*
Hans Lundahl sa…
Ibsen blandade ihop tvaa olika dock-typer - dockor i dockhus med marionett-dockor.

Chesterton, som intet var offer för mental förvexling af metafor, kommenterade Ibsens titel med "hvad skulle kunna vara mer charmerande än att bo i ett dockhus?"

Undrar om Tove hade ett dockhus i muminhusets architektur?

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.