Spelet: Läs, så får du ligga mera?

Tu Lajvs ordförande, Jennie, läser etnologi och forskar på normer kring kön och sexualitet och hur de upphävs under lajv. Jag finner ämnet oerhört fascinerande. På det senaste lajvet jag var på så bestämde jag mig för att pröva ett eget experiment på ämnet.
Jag spanade ut lämpligt offer, en sådär ganska på, maskulin, kille (givetvis hånglandes med en söt flicka i knät), och bestämde mig för att jag skulle ägna kvällen åt att sno hans tjejer. Tio minuter senare satt den söta flickan i mitt knä, och likaså med de två andra vars uppmärksamhet jag stal. Jag betvivlar att samma sak skulle fungera ute på krogen, men just på lajv gick det utmärkt.

När jag berättat om det här för lajvare i min bekantskapskrets så säger de i regel, samstämmigt "åh, bra gjort, rätt åt honom!". Till slut har jag blivit ganska nyfiken på varför det är så rätt åt just den här killen, så jag frågade. Och fick svaret "Alltså, han är imponerad själv över hur mycket brudar han får. Och läser The Game seriöst!"

The Game, alltså. Ständigt denna bok.
The Game: Penetrating the Secret Society of Pickup Artists är en bok av Neil Strauss, som helt enkelt verkar gå ut på hur du raggar upp brudar. För engångsligg, givetvis, det är förhoppningsvis ingen som tror att man får en flickvän genom att följa bokens tips. Det finns få böcker som så många berättat så mycket om för mig.
Antingen ser man på den som ett värdelöst skämt, eller så är den en fantastisk bok som ger en ökat självförtroende och en jäkla massa sex. Åsikterna verkar vara många.

Jag vet precis hur man raggar upp mig. Jag måste bara ta och läsa den där boken, för att se om Neil Strauss också vet.

Kommentarer

Sofifi sa…
Detta är en bok man bara måste läsa. Oavsett om man håller med om det han skriver eller ej så får man en del att fundera över. Riktigt välskriven och oerhört underhållande! Ha de gott!
Wilhelm sa…
Vad Sofifi sa.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det