Liten, snäll och oskyldig

Det är fascinerande det här hur man kan låta ironisk och på så sätt få folk att inte tro på ett ord av vad man säger.

Jag har ihärdigt hävdat ett bra tag, att jag bestämt är liten, snäll och oskyldig. Jag vet inte riktigt hur det började, jag tror det började någon gång i samband med att jag började gå runt i dockkläder. När jag hävdade att jag vill ha en bahytt "för man ser så snäll och oskuldsfull ut i dem!" och Alex påpekade att "jag bara spelar svår", kanske...
Eller så var det ännu tidigare, det minns jag inte. Hur som helst så har det där blivit en del av jargongen som jag kör med vissa delar av min umgängeskrets. Jag heter Anneli och är liten snäll och oskyldig. Eller oskyldigheten personifierad, för den delen. Ibland är jag även, på samma tema, femton år och okysst.

Det roliga är, att bara för att jag uppger mig för att vara någonting som så uppenbart inte är sant (femton år och okysst), så verkar alla fullt övertygade om att jag inte är snäll och oskyldig heller. Och jag har insett, att ju mer jag ihärdigt hävdar att jag visst är det, desto mer övertygade blir folk om motsatsen. Jag låter helt enkelt elakare och slampigare för varje gång jag hävdar att jag är liten, snäll och oskyldig.
Och det finns egentligen inte så värst många i den kretsen som har bevis för att jag inte skulle vara det. Det är väldigt få som jag ägnat mig åt någon form av fysisk intimitet med, och det har jag gjort i enrum med personerna. Följaktligen borde ingen kunna komma med antaganden som går ut på att jag inte skulle vara ganska snäll och oskyldig.

Jag skulle tro att det faktum att jag pratar om sex på ett ganska öppet sätt gör att jag framstår som mycket mer sexuell än vad jag är. Jag har väldigt svårt att tro att min sexualdrift skulle vara större eller mer påträngande än någon annans. Men jag erkänner att jag har den.
Det, i kombination med oskyldig-jargongen, verkar ge ett visst, ganska ironiskt intryck.

Kommentarer

Wilhelm sa…
Flera gånger har jag haft lust att kommentera men av någon anledning har det aldrig blivit av, men nu tänkte jag att jag nog kan ha något att tillföra så dags att kommentera.

Jo så här är det, om man är någonting så tycker nog alla att man är det men om man hela tiden kommenterar något så blir effekten lätt motsatt:

När du hela tiden säger "Jag är liten snäll och oskyldig" så börjar man genast undra "Varför säger hon det hela tiden? Det måste betyda att hon försöker övertyga oss om det fastän hon inte är det"

Det vanligaste exemplet var sex när man var mindre, dom killarna som hela tiden gick runt och skröt om hur mycket sex dom hade haft var ungefär alltid dom som inte hade haft sex alls men för att ingen skulle upptäcka det så gick dom ju runt och skröt istället. Detta har ju funnits i alla tider.

I ditt fall blir det lite av det motsatta, när du hela tiden säger att du är något så tvivlar man mer och mer på att det stämmer, för om det var sant då skulle vi väl upptäcka det själva, utan att behöva övertalas?

Det är min åsikt i alla fall, och jag tror att dom flesta kan känna igen sig i den.

Jag står fast vid (no offence) att jag tycker att du inte alls är "liten snäll och oskyldig".
Anneli sa…
Du har nog helt rätt. Jag är ganska medveten också om att jag inte framstår som mer oskyldig för att jag hävdar att jag är det. Egentligen.

Sen var det nog någon annan som först kom på tanken att jag inte är oskyldig, som gjorde att jag började säga det där massor för att försvara mig ^^

Och haha, no offence taken.
Hans Lundahl sa…
Hvad gör nu en kompositeur, som har ett helt gäng som häfdar att han intet komponerat sina stycken och envisas mer, ju mer han häfdar det? Frågan angår bl a min försörjning ... d v s mina kompositioners spelande för pengar af annan (jag spelar ej instrumenten jag komponerar för) som äfven då kan tänkas ge mig en slant för tjensten att ha komponerat ...
Mårten sa…
Jag kan nog gå så långt att hålla med om det du brukar säga

*jag är lite snäll och oskyldig som Mufflo*

Och jag vet hur 'oskyldig' han är.

;-)
Wilhelm sa…
Jaså du Mårten hur vet du det? (konstig blick) :P
Anneli sa…
Pff, jag vet också hur oskyldig Mufflo är. Han är lika liten, snäll och oskyldig som jag, ju!
Mårten sa…
Precis ;-)

Och vi vet nog alla hur "sant" det är.

Dock finns det Trek citat som passar lite på det

*Truth like beauty is in the eye of the beholder"

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?