Jag är fan inte tillgänglig

När man har hållit på med lajv en stund, särskilt om man dessutom är aktiv inom Sverok, så finns det en sak som man inte kan undgå att lägga märke till: Alla lajvare är jävligt promiskuösa.

Är man lajvare behöver man egentligen inte ha något sexliv över huvudtaget, för att räknas som promiskuös. Man är det i alla fall, per automatik, när man ägnar sig åt fantasiturism ute i skogen ett par helger per år. Vi är alltså lite som scouterna. Vi gör det i skogen!
Har jag hört i alla fall...

Det händer faktiskt inte alltför sällan att folk jag känner försöker reda ut sina vänners komplicerade sex- och relationskartor, suckar tungt när de inser att det är rätt svårt, och ursäktar det hela med: "äsch, de är lajvare..."

Och tja, jag har lajvat sedan jag var 14. Jag har hört alla-lajvare-är-slampor ganska många gånger nu. Och börjar faktiskt tröttna på det. Kanske borde jag ta och rita ett snabbt diagram över hur många utövare av varje av Sveroks hobbygrenar som jag legat med, för att visa att det inte alls är flest lajvare. Å andra sidan, så skulle jag ju då hänga ut mitt sexliv på internet, vilket skulle vara ännu ett fint bevis på att vi lajvare inte bara är promiskuösa utan exhibitionister också.

Men tja, jag är tjej, jag är tonåring och jag erkänner gärna att jag har en sexualdrift. Jag tycker till och med att sex är ganska trevligt. Eftersom jag dessutom är lajvare, så behöver jag egentligen inte säga särskilt mycket för att väldigt många ska få för sig att de vet precis hur det står till med mitt sexliv. Alla detaljer.

Det här är en attityd som jag tyvärr mött lite för många gånger nu och blivit jävligt trött på.
Jag är lajvare, så jag är alltid villig.
Jag är tjej, så det är helt okej att objektifiera mig.
Och jag är tonåring, så givetvis är jag knullbar.

Jag tänker inte sluta skriva blogginlägg om sexualitet eller lägga upp bilder på mig själv på Internet (de är i regel rätt vardagliga och oskyldiga, dessutom). Jag tänker inte heller börja låtsas att jag är pryd, femton år och oskuld för det är jag inte. Men jag är fan inte tillgänglig för allmänheten, och de gånger jag är knullbar är när jag själv bestämt mig för att vara det. Punkt.

Kommentarer

Mårten sa…
Hm?! Intressant inlägg.

Att lajvare skulle vara mer slampiga än övriga innom spel hobby är något som jag tidigare inte hört.

Men det är svårt att ändra andras attityder om saker (tyvär). Dock så kan man ändra sin egen attityd om sig själv.

Du vet vad du tycker så stå på dig. Och jag måste nog erkänna att sex är trevligt. Dock är det mer den intima stämning som jag gillar. Men det är lite off själva ämnet tror jag.

Fast vänta?? Lever inte du i celibat? jag minns att jag hörde dig prata om det. Om så är fallet är du den andra tjejen i min vänskapskretts som nyligen sagt att dom lever i friviligt celibat.

Själv är det ofrivilligt
Anneli sa…
Jag är rätt på det klara med vad jag tycker om mig. Jag blir bara rätt uppgiven över folk som ser det som ok. att prata om tjejer och lajvare som slampiga objekt. För det är allmänt inte okej.

Ja, jo, om sex inte var trevligt så skulle man väl inte ha det?

Haha, jag gav upp det där med celibat. Det kändes som en ganska dum sak att planera sitt sexliv.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det