Stolt jävla slampa

Åh, snälla, alla ni älskade bittra killar mellan 15 och 25 som sitter på nördsajter på Internet och låter er sexuella frustration gå ut över omgivningen. Idag har jag bara en sak att säga till er.

Det är inte mitt fel att ni inte får ligga, så sluta ta ut er bitterhet på mig!

På ett av alla konstiga forum jag är medlem på, så kom någon in på ämnet "slampiga lajvare". Det har jag avhandlat tidigare här, och brukar generellt sett inte vara helt förtjust i att höra. Vi gör det inte i skogen så jävla ofta som folk verkar ha bilden av. Men den här gången så lyckades en bitterkille få mig att försvara bilden av lajvare som ärkeslampor med näbbar och klor.

Han inleder med att räkna upp en lista på dygdiga lajvare, följt av formuleringen "Visst finns det jätteslampiga lajvare, men de är inte nödvändigtvis representativa för hobbyn i stort. De vill säkert vara det, och många verkar missa att det finns lajvare som inte är det, och många är nöjda med det ryktet, trots att det påverkar oss andra också. Jag börjar faktiskt bli trött för att bli kallad slampa och odygdig bara pågrund av att jag är lajvare, på grund av att det finns ett stort gäng högljudda slampor som råkar lajva."

...ett stort gäng högljudda slampor som råkar lajva.
Jag börjar allvarligt talat bli förbannat trött på när bittra killar som får för lite sex låter sin bitterhet gå ut över mig, genom att i tid och otid tala om att de minsann inte har sex utan är dygdiga och duktiga till skillnad från oss slampor. Det "går ut över honom" att jag slampar, eftersom det får folk att tro att han kanske också har sex ibland. Ve och fasa.

Jag är vansinnigt trött på att sitta på IRC, när varenda gång jag nämner sex, relationer eller relaterade ämnen, får tillbaka en kommentar av typen "man måste faktiskt inte ha sex, livet är bra ändå!" eller "ditt liv verkar kretsa runt sex!".
Det är en effektiv teknik när det är saker man själv inte sysslar med, att börja med att systematiskt anklaga och skuldbelägga dem som faktiskt ägnar sig åt saken. När jag och människor i min omgivning omtalas som "högljudda, odygdiga slampor" så blir jag ärligt talat förbannad.

Och jag tänker inte skämmas över att jag har mer sex än vad vissa instängda, bittra nördkillar har. Så länge ni klagar över oss jävla slampor, så lovar jag att vara en stolt slampa!

Kommentarer

Mårten sa…
Jag måste säga det är skönt att se en ung kvinna stå för sina åsikter i ett ämne som samhället ofta tycker är tabu.

Och det är helt rätt att dom inte ska klaga när du får ligga. OM dom hande varit lite smidigare så kanske alla skulle det.

Dock tror jag att världen skulle må mycket bättre om alla fick ligga lite mer. ;-)
Wilhelm sa…
Finns det inte ett sådant citat i The Game.

"Dom flesta våldsbrott begås av sexuellt frustrerade män, så genom att umgås med killar som Sasha så bidrog jag och Mysteri till att göra värden säkrare"

Typ något sådant.
Erika sa…
Det som stör mig mest med hela "lajvare är slampor"-grejen är att det plötsligt är dåligt med sex för att det har med lajv att göra. Det uppkom väl kanske för att man ansåg att folk som åkte på lajv enkom för att ragga upp någon stackars nybörjare och visa dem sina brokor inte ansågs vara seriösa lajvare. Men nu pratar man nästan inte ens om sex på lajv när man nämner slampiga lajvare, utan folk som har ett aktivt sexliv "i det verkliga livet" men också råkar lajva. Varför är det ens dåligt? Jag ser inte kopplingen. Folk som bara har ett aktivt sexliv men inget intresse som allmänheten inte förstår sig på är väl inte genast stämplade som slampor? Och framför allt är det väl inte alltför många som träder fram och säger att folk med aktivt sexliv ger resten av befolkningen ett dåligt rykte (inte i Sverige idag, vill jag intala mig)?
För övrigt håller jag helt med dig i det du skriver om folk som tar ut sin frustration genom att attackera folk som faktiskt får ligga.
Xhakhal sa…
Jag har faktiskt helt undgått att bli hopkopplad med sex på grund av lajv, men så har jag å andra sidan undvikit att engagera mig på forum och bland lajvare på irc, så det kan ha med saken att göra :) Jag antar att jag väl mest menar att jag är glad att jag sluppit.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?