God jul

Då var julen avklarad för det här året, och den har förflutit ovanligt lugnt och stillsamt. Till skillnad från rätt många av mina vänner och bekanta, verkar det som, tycker jag faktiskt att den här högtiden är rätt trevlig. I år har vi firat hemma med bara den närmaste familjen: jag själv, systern, mamma och kattungarna.

Katterna har aldrig firat jul förr, och vi hade Piff och Puff-lajv här natten före julafton, när granen var nyklädd och några upptäckt hur många roliga, blanka, runda kattleksaker som hängde i den! Ett par dagar senare har fem kulor gått sönder, och resten hänger utom räckhåll på grenarna högt upp. Istället är det stillsamt krig på julgransmattan.

Ett par dagar före julafton åkte jag på en rejäl omgång halsfluss. Köpte penicillin till mig själv i julklapp, men kan vara social i omgångar om jag går på en rejäl dos alvedon. Det känns inte så fasligt illa att vara sjuk på jullovet faktiskt, det ger mig en legitim anledning till att sova till sent på eftermiddagen. Imorgon ska jag dock vara lite nyttig och arbeta för min lajvförening, varefter vi ska vara mysiga och dricka glögg på Sverokskansliet. Glögg är en sådan dryck som jag gärna skulle dricka året runt, om den gick att få tag på. Kryddat, varmt, alkoholfritt vin är lite för trevligt för att bara konsumera under årets kalla månader. Särskilt på lajv gör det sig faktiskt utmärkt. Jag tror att jag ska passa på i slutet av säsongen att köpa på mig ett par flaskor. Inte ens Systembolaget har särskilt bra utbud av glögg när det inte är vinter.

Men jaja, jag har haft det trevligt på det stora hela, lugnt och skönt och mår helt okej. God jul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?