Kameran fungerar

Det är svårt att inte känna sig elegant i vintagekläder. Den här helgen har jag sprungit omkring i en massa sådana, eftersom jag först var på neoburlesk cabaret med ett par vänner, och sedan dagen efter åkte till Uppsala på 1940-talslajv. Efter en heldag med metallspännena från strumpebandshållaren skavande mot låren, så är jag ganska glad för uppfinningen strumpbyxor.
Nu har jag en kort blogg-och-ircpaus, annars så har jag ett par rejält tighta deadlines de närmaste dagarna. Det är en artikel för Signaler som ska in imorgon, och så är det en hemtenta: samtalsanalys, som ska in på onsdag. Till råga på allt har jag fem kapitel praktisk retorik att läsa in mig på och ett protokoll att skriva.
Jag har nog ledigt resten av kvällen, när man är för trött och rörig får man ingenting skrivet ändå.

Förra veckan bjöd på en del emotionell inkontinens och bisarra känslosvallningar, som jag tacklar genom ren ignorans. Det fungerar oväntat bra. Estradpoesin är väl inte hundraprocentigt sanningsenlig, men jag är nöjd med den.

Och så har jag upptäckt Spotify! My my, det är en bra tjänst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?