Emovantar

Nu får ni ett fånigt klädinlägg här. Idag har jag sett ut som när jag var 15 ungefär, dock lite mindre kajalmissbrukande. Och eftersom Talyz tyckte att jag skulle blogga om mina ircvantar så gör jag det.

Ircvantar, eller torgvantar, är egentligen rätt värdelösa att ha som vantar. De lämnar halva fingrarna bara, och det är fingrarna jag alltid fryser mest om, så de är inte så galet varma. Däremot kan man ha dem på sig under ett par tumvantar, så behåller man i alla fall värmen i händerna lite när man bestämmer sig för att ta av vantarna och börja bläddra i en tidning på tågperrongen på morgnarna.

Och dessutom är de galet bra att ha när man sitter vid datorn. Jag har rätt kass blodcirkulation i händerna, så de är väldigt ofta iskalla när jag sitter och datar. Ibland har jag handledsvärmare med pärlor på som min mamma har stickat, men idag växlar jag med de här ircvantarna. Man har full rörlighet i fingrarna samtidigt som händerna hålls något varmare än annars.
De kommer från Indiska förra året, och ser sjukt emo ut! De går nämligen så högt upp över handlederna att man kan gömma en massa skärsår under dem, om man nu skulle ha sådana.

Så här har ni mig som posar töntigt i mina emo-ircvantar.

Kommentarer

Etu sa…
Jag har helsvarta vantar ifall jag skulle behöva irca när det är kallt :)

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?