Mitt i natten-strumpor

En av de roliga grejerna när man försöker hålla sig till en rätt utpräglad klädstil, är att man så småningom får rätt bra koll på vilka ställen som säljer grejerna man tycker om, och att det inte blir så konstigt att gå dit och handla. Det blir också sådär lite av ett identifikationsmoment när man hittar andra som ser ungefär lika lustiga ut.

Om det är någon som faktiskt tittar på länkarna jag har här nere i vänsterlisten, så ser ni att det finns en länk till den här bloggen. Elsa Billgrens blogg heter "Need help dressing?", men jag funderar med jämna mellanrum snarare på att hålla Elsa personligt ansvarig när jag är ute på stan och inte hittar någonting som jag gillar. De flesta av mina drömklänningar med runda kjolar och fluff verkar nämnligen hamna på fröken Billgren. Så följaktligen får jag nöja mig med att ha hennes blogg som ögongodis, istället för att vara ögongodis själv.

Häromveckan blev jag kallad för baletthora av en främmande, äldre man på Medborgarplatsen. Jag promenerade över den med ett par vänner, iförd röd tyllkjol, basker, läppstift och snörkängor, när han plötsligt gick förbi mig och sa "är det en baletthora eller?". Jag frågade förvånat om vad han sa, men då bjäbbade han irriterat och gick vidare.

Jag antar att jag skulle kunna ta illa upp av att bli kallad för hora av främmande gubbar, men om man lyssnar på ordet så låter ju baletthora egentligen ganska estetiskt tilltalande. Jag antar att jag associerar ordet till något slags underbar kombination av tyllkjolar och vackra burleska underkläder. Så jag gick hem och började teckna baletthoror, helt enkelt. Smakfulla sådana.

Att associera ihop mina kläder med prostitution, när jag i regel är väldigt påklädd, är inte riktigt en självklar koppling i mina ögon. Var det i alla fall inte, tills jag hittade ännu en affär som säljer sådana där trivsamma strumpor som jag gärna promenerar runt i till vardags - och billigt också. Häromkvällen upptäckte jag av en slump att porrbutiken US Video säljer strumpor (inte stay-ups, utan sådana utan klisterremsa) för ynka 43kr. Självklart var jag tvungen att förära butiken ett besök för att införskaffa ett par.

Klientelen där bestod uteslutande av gubbar som såg ut ungefär likadant som han som kallade mig för baletthora på Medborgarplatsen, men förlägna, iklädda rockar och uppenbart lite hotade av min närvaro. Det var onekligen lite spännande, men jag fick mina strumpor och var rätt nöjd i alla fall. Det har redan gått en massa maskor på dem, men de kostade 43kr. Ett helt okej köp alltså.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det