Teckningar

Det är inte särskilt ofta jag ritar nuförtiden, har jag insett. Jag tycker om att sitta med ett block i händerna, men det är sällan någonting blir färdigt. Den senaste veckan har jag småtecknat lite ifrån ett foto. Jag tyckte att tillmälet "baletthora" var så pass kreativt att jag inte riktigt lyckades bli förolämpad över det, så jag satte mig ner och började rita en baletthora istället.
Var min gamla scanner tagit vägen vet jag inte, så det lär nog bli att jaga en sådan om ni vill se den, när jag är klar.

Jag skissar rätt mycket, i och för sig, men det blir inte riktigt färdiga bilder. Och det är synd. Jag tyckte verkligen om en sak när jag ritade mycket, och det var att titta tillbaka på sina gamla bilder och tänka "sådär ritade jag för tre år sedan, shit vilken utveckling!".
Bara ett enda av mina alster från 2004 finns fortfarande uppe på Internet. Jag blev lite nostalgisk när jag såg det.

Så nu får jag banne mig ta och göra klart den där jävla baletthoran.

Högupplösta bilder från mitt hemska förflutna finns på Elfwood, eller på DeviantArt.

Kommentarer

Xhakhal sa…
Ja... att titta tillbaka är roligt. Jag rensade just hela mitt dA-galleri på gamla saker (eftersom jag vill att det ska innehålla så bra bilder som möjligt) och tog bort mitt elfwoodgalleri (eftersom jag uppdaterade det senast i åttan), men jag sparade en massa skit i en mapp märkt med 'Arkiv' och har nu börjat rita om gamla karaktärer och historier massor XD Nostalgi är skadligt för ens planering.
Jag har förstås sorterat mina fysiska papper också, och har en mängd teckningar du gjort i en mapp märkt med "Sjaz, Elena, Emelie". Jag vet inte när du senast såg dem, men annars kan du få se dem igen i höst :P Det är en hel del jag hade glömt bort innan jag sorterade papperen i alla fall, bland annat ett gäng serier du gjort.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?