Vardagsrutiner

Det här runtflyttandet jag håller på med håller på att sabba mina vardagsrutiner helt och hållet. Som det ser ut nu så spenderar jag den största delen av min tid hemma hos Hell och Bögarna vid Mariatorget, samtidigt som jag har alla mina saker, kläder, möbler och min post hemma hos min mamma i Flemingsberg. Jag åker hem någon dag i veckan och hämtar ett ombyte kläder, äter middag och läser eller ritar medan min mamma spelar datorspel och somnar tidigt.

Följaktligen har jag inte riktigt några vettiga vardagsrutiner som är mina egna och som fungerar, och det får onekligen en intressant påverkan på mig.

När jag är vid Mariatorget så brukar jag med jämna mellanrum sakna att få sitta ensam med en laptop, musik i hörlurar, spela tetris och vara totalt osocial. Min laptop är död (den här gången är det skärmen), och där kan jag inte koppla in något internet i den. Sedan så saknar jag lite att få somna med min nalle Esbjörn i famnen, lägga mig och gå upp precis när jag känner för det, också.
Så jag åkte hem till mamma idag. Och sitter med en laptop mitt i natten och knapprar. Och jag saknar att kunna gå in och ut mellan alla rum som jag vill, ha tänt i taket, ställa mig och laga mat, dricka alldeles för mycket Pepsi Max, eller få något trevligt spontant pratsällskap.

Så nu sitter jag här och knapprar och är orolig för att störa när jag har lampan tänd eller fläkten låter. Min mamma vaknar till och frågar varför det luktar mat (eftersom jag stekte halloumi med rosmarin och svartpeppar som kvällsmål), och jag är varken riktigt ensam eller har någon att vara social med. Hemma hos mamma helt enkelt.

Jag tror inte att jag har insett riktigt än att jag är så gammal nu, att om jag flyttar ifrån min mamma så flyttar jag nog inte hem igen. Det är en ganska obehaglig tanke.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?