Bloggosfärkändis och guldskalmar

Igår kväll var jag med om en lätt förvånande incident på väg hem från Sverok. Jag hamnade mitt emot en tjej på pendeltåget, som plötsligt påpekade att hon kände igen mig från Jeu de rôles. Det visade sig vara Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina, formerly known as PhonePhucker, vars blogg jag läser med jämna mellanrum och länkar till. Den är onekligen läsvärd!

Det var hur som helst första gången som jag blivit igenkänd ute för att jag bloggar. Att det var av en halvkänd bloggare som jag tycker skriver bra, är ju också en rätt kul detalj i sammanhanget. Det var i alla fall ett intressant möte.

Idag har jag varit med om en annan rätt förvirrande sak. Jag har varit på synundersökning, konstaterat att jag är närsynt runt 1 någonstans och beställt ett par glasögon. Som student får jag säga att det känns lite svindlande när en halv månadsinkomst försvinner i ett nafs, men å andra sidan får jag vara glad att jag kommer kunna läsa tavlan i fortsättningen.

Det är jätteförvirrande, det här med glasögon. Jag har provat bågar i ett par timmar idag och insett att jag ser minst 5 år äldre ut i de flesta. Jag ser inte ut som Doris Day längre, och definitivt inte som 14 år gammal! Å andra sidan kanske det ökar mina chanser att få köpa öl ute lite. Dessutom så är det överhängande risk att se ut som en juridikstuderande som tar sig själv på för tok för stort allvar i sådana här rätt breda, mörka bågar som är inne just nu.
Det slutade med ett par mycket diskreta, båglösa glas med guldskalmar som Hell förvisso inte gillade riktigt men som jag kände att de inte störde min självbild alltför mycket. Jag har aldrig haft glasögon förr någonsin. Jag tänker dock inte låta er se några bilder - jag har inga - förrän jag får ut mina glasögon om två veckor.

Nu ska jag kanske ta och återgå till att läsa ett par avsnitt till om barns språkutveckling.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?