Fluff förgyller vardagen

När jag startade Jeu de rôles tänkte jag bestämt "inte modeblogg!". Jag vill inte vara en typisk "tjejbloggare" vars mest substansiella inlägg behandlar den bästa rougen och om björnfittan hållor en säsong till eller borde försvinna ur garderoben. Men jag kan inte riktigt låta bli att behandla kläder ibland. Jag tycker att stil ÄR ett spännande (om än o-nördigt) ämne som förtjänar att tas upp ibland.

När jag fyllde år fick jag en fantastisk, röd tyllkjol av min kära mor, som har blivit min följeslagare sedan dess. Alla tråkiga kjolar blir lite roligare över ett berg av tyll. Min garderob har fått sig ett litet lyft i och med den, helt enkelt.

Dessutom tror jag att mitt hav av tyll glädjer fler än mig själv. Jag blir med jämna mellanrum stoppad på stan av folk som glatt säger "vilken fin kjol du har!" eller "är det en ställning under den där?". Och det är ju ett rätt trevligt sätt att få uppmärksamhet på - det är kommentarer om mitt utseende som på intet sätt objektifierar mig som person utan bara berömmer min goda smak.

Häromdagen fotade jag och mamma lite klänningar hemma i köket, eftersom jag ofta nämner dem men aldrig har bra bilder. Jag hade rätt kul och tycker verkligen om mina klänningar.

Klänningar och tyllkjol är inköpta på Beyond Retro, förklädet tillhör min vän Johan och bahytten är Ergi by Piratessan. Jag köpte den när jag skulle spela Elisabet Dohna på Gösta Berlings saga-lajvet i somras och tycker att den är lite för mycket Lilla huset på Prärien för att användas till vardags. Däremot är den fin när man leker 1800-tal eller lolita.

Mitt nästa experiment med min garderob är absolut att se hur pass komplett en lolitautstyrsel (ni vet, docksöta japanskor i fluffkläder, inte Nabukovs roman) jag kan få ut ur min garderob, eftersom jag aldrig varit intresserad av sådana kläder som just lolitakläder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.