Pärlplattor

Idag har jag varit på IKEA med Hell och ätit billig lunch i utgångskassorna. Och så var vi tvungna att drälla igenom varuhuset också.

Det blev inte så mycket vuxna och seriösa saker handlade, kan jag inte påstå. Jag kom på att en hatthylla med krokar under i mitt rum skulle göra underverk när det kommer till avlastning av min dyra och ergonomiska skrivbordsstol, som jag mest använder till att slänga kläder på. Och med storleken på mina kläder dröjer det inte länge förrän den är begraven.

Vi fastnade så småningom för en stor burk plastpärlor och ett set pärlplattor som införskaffades och leks med. Pärlplattor är egentligen sjukt bra grejer! Att göra snygga pärlplattor handlar verkligen inte om teknik, utan bara om kreativitet (eller konsumtion av pixliga retrospel). Det är lagom pilligt och kräver koncentration, men är inte för pilligt. Jag byter hand beroende på vilken som är närmast, och finmotoriken i min vänsterhand är inte den bästa.
Och slutligen är det roligt!

Idag har jag gjort fem pacmanspöken i glada färger och hängt upp dem i taklampan i köket. Inte så originellt, men rätt gulligt tycker jag att det blev!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?