Äventyr

Idag efter skolan bestämde jag mig för att det var dags för lite äventyr, tog min basker och min pojkvän och hoppade på bussen till Rinkeby, som går från universitetet. Med förhoppning om en spännande Orientlivsbutik och kanske lite annat kul hoppade vi av bussen en stund senare, och det första vi hittar är såklart den klassiska förortsbutiken med billigt billigt.

Det roliga med billigtaffären i Rinkeby var kulturmixen. I en korg strax innanför dörren låg de mest vulgära stringtrosor jag sett - genomskinliga med paljetter och glitter på - för 5kr/styck. I korgen bredvid låg sedesamma, svarta slöjor för 15kr. Jag älskade den blandningen! Jag hittade också en korg med fräscha, snygga BHar för 15kr/styck. Dessvärre fanns det bara B- och D-kupor, men jag lyckades hitta en bra kompromisstorlek. Man kan inte motstå snygga, nyttiga kläder för det priset.

Dessutom fanns det chokladcigaretter i Rinkeby! Man kände sig som coolaste bruden i tvåan som satt på bussen och åt sådana. Det var sjukt länge sedan! Nostalgi och billiga kläder... det ägde.

Kommentarer

Hans Lundahl sa…
gillar frasen "tog min basker och min pojkvän och hoppade på bussen till Rinkeby" ...

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.