Lajvkläder att dregla över

Ni som läser min blogg är vana vid att jag dreglar över vintagekläder, tyllkjolar, Lady Kabashs tröjor med tryck och Elsa Billgren (som ser ut som jag men har råd med det). Ibland dreglar jag över lolitakjolar och Ergi by Piratessan också (hon har sytt min bahytt, den finns garanterat på bild här någonstans).

Idag tänkte jag komma med lite mer ovanligt dreggel (även om det inte är så förvånande). Det hela började med att jag tipsade en person på Sveroks forum som ville ha koll på 1300-talets prästdräkter om att kolla på Historiska Världars forum. Där hänger en hoper reenactare som är bra på att länka till både 1300-talskonst och sina egna kreativa projekt.
En av dem hade i sin blogg länkat till underbara Adam Normans "Lajvsaker genom åren".

Inte nog med att han syr grymt snygga saker, han är produktiv och uppdaterar ofta. Och han tar beställningar. Som den här röda rocken som är i min vän Johans ägo. Den var definitivt värd sina pengar, är grymt elegant och trevlig.

Jag har 3 meter rött ylle av bra kvalitet som ligger i en hattask och samlar damm, men som jag har tänkt att jag ska göra något bra av när jag orkar. Jag funderar på att låta Adam göra något bra av det när jag har pengar istället. Det borde bli bättre resultat.

Kommentarer

Adam sa…
Oj, jag tackar verkligen för detta! Nästan så att jag rodnar lite :) Inlägg som detta driver mig vidare att fortsätta sy, och överträffa mig själv. Just nu är det lite stiltje på hantverksfronten, så förslag på vad jag ska sätta tänderna i nästan gång mottages tacksamt

//Adam

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det