Receptsamling

I min föräldrageneration hittar man ibland en sån där gammal receptpärm. Ni vet, urklipp ur tidningar, mormors oläsliga handstil, och så recept på fantastisk mjuk pepparkaka.

Jag har funderat ett tag på att börja göra en sådan, för alla gånger när jag lagat grymt god lunch och tycker att det är synd att flera inte får smaka på den. Eller för all del när jag står i köket och inte för mitt liv kan komma på vad jag ska göra av en konservburk vita bönor och ett halvt paket gnocchi.

Nu när jag dessutom har bestämt mig för att bli vegetarian på riktigt (även om jag tänker fortsätta äta fisk), så blir det svårare att bara slänga ihop Mamma Scans köttbullar och idealmakaroner. Så jag tror att jag kommer att ha nytta av min receptsamling.

Det är studentbudget, enkelt (jag kan inte laga mat!) och vegetariskt. Vill du också titta på vad jag äter?
http://omnomlol.blogspot.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?