Nattsudd i Nice

Jag sitter på vårt Auberge de jeunesse och väntar på en tvättmaskin. Kvällen har varit full med misslyckanden i tvättstugan.

Först fick vi köa i tre timmar för att få stoppa in vår tvätt. Sedan stoppade Jojjo in all tvätten och tryckte igång maskinen. Så timern gick igång men inte tvättningen. När vi skulle hämta allt en timma senare så var det torrt och smutsigt. Så vi fick be om en ny polett och tvätta en gång till. Under tiden gick Jojjo och lade sig eftersom vi båda är lite skakade av huvudvärk och solbränna, men hon definitivt mest.

Medan tvätten gick, så visade det sig att den lilla lappen med texten "Out of service, don't use!" hade fallit bort från den andra maskinen. Något smartskaft tänkte "det är ingen lapp så jag kan använda den" och skapade översvämning på golvet i tvättstugan. Nu är det ett provisoriskt golv av genomvåta kartonger där inne.

Jag tvättade i en och en halv timma och vadade sedan ut i tvättstugan för att flytta mina saker till torktumlaren. Satte igång den och väntade två timmar till. Plockar ut min tvätt, och den är alldeles våt!
Vid det här laget är klockan tjugo i tre. Jag ska upp och åka till Wien imorgon. Vi har hemlängtan och är trötta och dissar Venedig eftersom vi inte orkade bo på camping långt utanför stan.

Har fått en ny tumling av receptionisten. Förhoppningsvis är tvätten klar vid tre.

Kommentarer

Maria sa…
Men aaaaw små älsklingar!!!! ;_;!!!
Saknar er två! ^^ men låt er inte besegras av tvättmaskinen!!!
Katt sa…
Oj, jag har äntligen hittat hit nu! ^__^ Jätteintressant att läsa, speciellt eftersom jag är jätteotroligtmegamycket sugen på att göra detsamma. ^__^ Hoppas det går bra med tvätten, huvudena och er hud också! :O
Katt sa…
Mwiih, bra att man har namn som du förstår är jag också... Jag är Johanna. ^__^
Matlo sa…
Huh... Låter inte jättekul det där. Skaffa solkräm och efter-sol-kräm. ANVÄND. Och sov ut, så att ni blir av med hemlängtan!
Anneli sa…
Mattlo: Vi har! Faktor 50. Jojjo har en galen massa kräm som hon kurerar sig med, men hon är brännskadad. Jag är bara lite röd men mest allergisk mot solkrämen och myggbiten ^^

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?