Sommarjobb

Jag får erkänna, att jag inte riktigt begriper hur det är tänkt att det ska gå ihop, det här med studenter och vår såkallade sommarekonomi.

Bara en sån där underbar paradox som att studiemedlet är halverat i maj, och inte kommer alls i juni eller juli, eftersom vi tydligen ska arbeta då. Men om jag jobbar hela juni, medan jag lever på det lilla majbidraget, så får jag inte lönen utbetald förrän i slutet av juli. Och i juli är jag luspank och har inte råd med mat samtidigt som jag behöver resa fram och tillbaka till det där jobbet.

Så det ska väl till att jobba på terminerna för att klara sommaren, trots att tanken är att det är sommaren man ska jobba på.

Sedan så är man ju naiv och tänker att eftersom jag jobbar på terminerna så kan jag ju strunta i att ta så mycket skift på sommaren. Men så klart att alla tänker likadant, så det blir massa svårt att pussla ihop.

Jag önskar att jag var 15 och levde på mamma och barnbidraget.

Kommentarer

NINA sa…
Sommarkurser är the shit... Snabbare examen och stabil inkomst :) Och man hinner jobba lite lagom vid sidan av.
Anneli sa…
Sommarkurser låter win. Ska försöka det nästa sommar :)

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.