Det händer så mycket just nu...

Det är helt sanslöst faktiskt, hur mycket som händer just nu och hur motsägelsefullt allt är. Jag orkar inte riktigt sätta mig ner och blogga, eftersom den här bloggen trots allt inte handlar om mitt vardagsliv, och jag tycker att mitt vardagsliv är lite för intressant just nu för att sitta och reflektera över så mycket annat.

Till exempel så skriver jag förstahandskontrakt på min första lägenhet på fredag. Nu är alla papper fixade och klara, och det är inflytt 1 september som gäller. Det är lite svårt att inse hur på riktigt det är, och jag undrar om jag borde oroa mig mera.

Och samtidigt som jag fick besked om att lägenheten var vår så försökte min pappa köra ifrån en poliskontroll, hamnade i diket och krockade med en lyktstolpe. Så nu ligger han på Akademiska och är förlamad från axlarna.
Jag åkte alltså inte till medeltidsveckan som jag tänkte, utan stannade hemma och inväntade läget, som är mest stabilt dåligt. Finns tyvärr inte så mycket som går att göra alls.

En annan paradox är det här med pengarna. Nästa vecka åker jag och Hell till Berlin på vår första riktiga semester ihop i fyra dagar. Vi har inte pengar till mat för dagen, men däremot har hans föräldrar sponsrat med öronmärkta pengar till den där resan, så att han ska bli en god och berest människa.

Jag ska alltså till Berlin och glömma faktumet att jag har -70kr på kontot, och räkningar och skulder upp till öronen. Jag sätter min tillit till CSN och hoppas att terminen börjar snart.

Ge mig ett välbetalt jobb?

Kommentarer

Dita sa…
Men jösses vilka paradoxer! Hoppas allt löser sig till det bästa.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?