Garderobsrensning

Inför flytten så tog jag itu med den där garderobsrensningen som jag borde ha gjort för 5 år sedan, minst. Nu har jag en stor kasse som ska lämnas till Myrorna (med rätt fräscha kläder för en tonåring ~13), och en annan med gamla trasiga grejer som borde ha slängts för länge sedan. Slutligen har jag högarna med grejer som jag inte vet om jag någonsin kommer att använda eller inte, men tycker om, grejer jag försöker sälja och grejer jag vill ha kvar.

Nu ligger det lite kul uppe på Tradera. Bland annat min söta vintageblåsa till studentklänning. Den är underbart puffig, men kommer inte att få plats i garderoben i Spånga.
Jag har också en vanlig snygg kavaj, och en fantastiskt rolig väst som jag hade glömt, men som mamma sydde till mig när vi skulle ha Beatles-konsert i mellanstadiet. Eftersom jag var tjock när jag var liten så går den på fortfarande, om än hjälpligt.

Det kommer förmodligen att bli mera rensning innan flytten är klar. En klänning jag har lite beslutsångest inför är den här riktiga drömmen.
Min balklänning från nian. 8 meter tyg. Något slags mörkeralvsinspirerat (jag var såå alternativ). Stora klockärmar som räcker till knäna, guldbroderier ur Ringen-filmerna på överarmarna. Svart med rött foder.
Jag kommer aldrig någonsin att använda den här klänningen igen, tror jag. Men det skulle ändå göra rätt ont att skiljas från den.

Kommentarer

Thendia sa…
Äh, det är ju bara jag som vill ha den kvar
:P
snea sa…
spara balklänningen henningdarling! Du kommer nog sakna den om den försvinner. affektionsvärde ffs!

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.