Det flyttas och stökas

Nu är det en vecka i nya lägenheten och det känns väldigt bra. Det ser fortfarande förfärligt ut här inne, men det är mest för att så fort vi fått bort ett lass flyttkartonger så kommer nästa.

Jag tror inte att jag förstod vad jag gav mig in på när jag flyttade ihop med en musiker. Nu hänger dock instrumenten i en fin rad på väggen. Och fler ska upp.

Jag är den minst ordningsamma människan jag vet. Just därför gillar jag ordning. Jag tänker, att om jag skapar förutsättningarna för att hålla ordning och ha lägenheten lättstädad, så kommer jag kanske orka att städa den i framtiden också. Så jag mipplar med tidskriftssamlare och lådor och hyllor och försöker skapa små ordningar. Det kommer nog att bli bra så småningom. Idag har jag packat upp ett par pappkassar med CD-skivor, och insett att alla Hells böcker inte är hitflyttade än.

Men det här kommer att bli ett mysigt ställe. Jag vill sitta här i vinter, när vi har gardiner och vattenkokare och en matta. Och så ska jag tända rökelse och dricka te och kura i vår ärvda IKEA-soffa. Det ska bli riktigt skönt!

Jag undrar bara hur jag ska lösa det här med garderoberna på ett smidigt sätt. Hur får man plats med sina klänningar?
Vi har prioriterat att få plats med böckerna, men man måste ju ha kläder på sig också...

Kommentarer

Inya sa…
"Jag tror inte att jag förstod vad jag gav mig in på när jag flyttade ihop med en musiker."

Det är det nog inte många som gör, men min mor garanterar att det tenderar att bli bra till slut oavsett röran.
Den enda regeln moderskapet resonerar kring är att påminna sagda musiker om att grannarna inte nödvändigtvis uppskattar nattliga övningssessioner. :P
Det här med att skapa bra förutsättningar för ordning är något jag har jobbat mycket med hemma.

Jag har konverterat alla mina cdskivor in på ipoden och har inte längre en enda cdskiva i lägenheten, slängt alla böcker jag inte tycker om så att de som är kvar går in i ett skåp. Sett till att inte ha mer kläder än vad som går in i garderoben osv.

Det gör en extrem skillnad med hur lättstädad min lägenhet är.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?