Lyxhustru i Ankeborg?

Jag har otroligt svårt att ta Anna Anka, som det har stormats hejvilt om de senaste dagarna, på allvar. Hon heter Anna Anka, är lyxhustru i Los Angeles, och tycker att svenska män är fåniga med sin jämställdhet och sina blöjbyten, att svenska kvinnor sunkar ihop sig och att det är synd om våra män för att vi inte enbart behagar dem. Själv har Anna det så bra med sin svartavlönade personal som tar hand om trädgården, barnen, hundspat, naglarna, hennes personliga träning, frisyren etc. Fler svenska kvinnor borde bli lyxhustrur!

Så nu har det stormats. Trots att man kan fråga sig vilket universum Anka lever i. Med stor sannolikhet är det inte samma som oss andra. Jag kan tänka mig att hon trivs rätt bra med sin miljonär till make och sina många anställda, men på vilket sätt skulle det vara ett argument för att fler svenska kvinnor ska vara hemmafruar? När det finns en Paul Anka åt envar av oss kanske det håller, men inte dessförinnan.

Vad är Anna Anka för namn förresten? Kalles nya flickvän? Det är ju en underbar alitteration!

Göran Hägglund har kommit med den bästa kommentaren hittils (angående grälet om huruvida Anka är välkommen att göra karriär inom KD eller inte):

"– Det är väl en storm i en ankdamm kanske. Men jag har inte nåtts av debatten mer än att jag såg en artikel i en tidning."

Kommentarer

Gealach sa…
Jag skrattar ganska gott åt fru Anka, faktiskt. Sitter och funderar över om det är fel av mig att inte vara jätteupprörd... :-)
Anneli sa…
Hon går inte riktigt att ta på allvar, helt enkelt :p
Wilhelm sa…
Jag började just undra när du skulle skriva ett inlägg om den här farsen till kvinna. :P

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det