Dagens hushållsbestyr

Idag har jag varit pysslig och haft tvättstugan igen. Den här gången har jag tvättat ungefär trehundra mörklila och lavendelgrå handdukar med kinesiska tecken på. Jag vet inte riktigt var de kommer ifrån, om det är någon av Hells tidigare medboende, och jag vet inte vad det står på dem heller. Hoppas att det är något meningslöst. Kanske "handduk" eller "fyra små rätter".

När jag kom tillbaka från tvättstugan och tänkte unna mig en timma med Sims 2 innan tenta och annat viktigt måste prioriteras så upptäckte vi att Fortum ledsnat på att vi saknar elavtal och stängt av vår hushållsel. Jag har inte tänkt på hur mörk den här lägenheten egentligen är tidigare. Fönster mot gård och nedre botten. Dock blev den grymt mysig med en massa levande ljus från IKEA överallt. Det kan man alltid göra när man inte orkar städa - släcka och tända ljus istället.
Nu har vi i alla fall tecknat ett elavtal.

Jag vill verkligen ha en kapphängare. Och undrar var jag kan få tag på en.

Och så vill jag ha vackra gardiner och en röd hylla i taket ovanför Lenin med plats för alla teburkar och jox som jag vill ha eftersom vi har sisådär 12 sorters löste just nu. Och borde kanske snart börja se mig som inflyttad och sluta fundera över alla vackra och fiffiga lösningar jag vill ha.
Å andra sidan är det väl lite hela grejen med lägenheter, att det liksom aldrig blir klart?

Kommentarer

Tiikeri sa…
Tyvärr så är det hela grejen med lägenheter, det blir verkligen aldrig klart.
Jag har bott i samma lägenhet i tre år och den känns inte ens nära på redo även om det kanske gör det för besökaren.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.