Spikmattan

Idag har jag fallit för frestelsen efter någon månad av "det här är säkert dumt egentligen, men jag är så sugen på att testa". Jag gick till boutique Eden och köpte en spikmatta. En sån där som heter gurumatta eller shaktimatta eller någonting sådant. Man förstår inte riktigt skillnaden på de olika, men just den här var billig.

Jag har velat av och fram i någon månad. Kvällstidningarna publicerar "spikmatte-bluffen!" och visar på att de inte har någon bevisad effekt mot varken huvudvärk eller depression. Krönikörerna hyllar den och hävdar att den stressade medelklassmorsans liv aldrig kommer att bli detsamma igen. Att ligga med små plastpiggar inkörda i ryggen ska tydligen vara något slags mirakelkur.

Och jag har dels ett par trasiga axlar och en dålig rygg, och dels är jag grymt fascinerad av den smala gränsen mellan ont ont och skönt ont. Viss smärta är fantastiskt njutbar och annan bara obehaglig. Så jag tänkte att eftersom medelklassmorsorna älskar spikmattan och tycker att den är så skön, så måste den ju ligga i kategorin njutbar smärta.

Hell tyckte mest att den gjorde ont.
Jag tycker att den är himmelsk. Det gör jätteont. Och är jätteskönt. Och blir varmt och pulserar i varenda muskel i ryggen. Så hittils är jag väldigt nöjd. Det blir nog mera liggande på spikmatta framöver.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.