Tenta bör man, annars kör man

Det är fascinerande hur upptagen av annat man alltid lyckas vara när det är dags för hemtenta. Plötsligt ska man skriva på ett föredrag om lajv som man ska hålla imorgon. Och man ska hitta en skrivare. Och man ska ta hand om all tvätten, och skura, och laga diskmaskinen.
Och så ska man skriva blogginlägg och nöjesläsa och spela Sims 2 och kramas i sängen, och dessutom ska man skaffa gymkort och fatta att det är bra att börja träna!

Träna bör man, annars dör man, eller något...

Imorgon ska jag lämna in tentan, hålla en föreläsning om lajv (Tullinge bibliotek 18.00, fri entré) och sedan är det dags att börja läsa igen. Jag ska nog ta och börja på Brott och Straff nu, som jag inte fick läst i somras. 11/11 ska den vara utläst, så det är dags.
Och så håller jag på att bli galen av att läsa City och Metro och till och med Bokus jäkla nyhetsbrev, när de hajpar att Sofi Fahrman har gjort författardebut med en bok som heter Elsas Mode och handlar om Stureplan och mode. Täcks inte de områdena tillräckligt i media?

Kommentarer

Wilhelm sa…
Brott och straff är riktigt bra.
Anneli sa…
Dostojevskij är för smart för mig.

Jag har läst Brott och Straff. Den har följt med mig överallt i en veckas tid och varit grymt fängslande och riktigt bra och stark och spännande och psykologisk.

Och jag kan inte klämma ur mig i en mening vad jag fastnade för hos den. Eller tala om alls vad den handlade om. "Raskolnikov har ångest på 400 sidor" låter ju knappast så engagerande.

Dostojevskij är för smart. Jag fattar inte alls varför jag älskade boken. But I did.
Jag sträckläste första halfvan, sedan tog jag aldrig mer upp en sida af den.

För hårdt rent emotionnelt.

Ångestladdade scener komma för tätt hos Fjodor, jag finner att John Ronald doserat det med mer lättnader t o m i Akallabeth.

Annars voro båda kristna och ingendera protestant.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?