Metablogg

Jag gillar inte metadiskussioner, eller metabloggande för den delen. Att blogga om bloggosfären är nog det hemskaste jag vet - i alla fall sedan jag försökte ta reda på vad grejen med de mest sökta orden på bloggportalen var, och insåg att nästan alla inlägg om dem var listor på "mest sökta på bloggportalen just nu". Totalt värdelöst.

Men ibland har jag lust att dela med mig av lite rolig information, som typ vad folk söker på när de hittar den här bloggen. Och stannar på den.

Sex och lajv verkar onekligen vara en het kombo. Inklusive sökkombinationer som sexiga+medeltida+lajv eller bara lajv knulla, knullas de på lajv, sex lajv och lajv sex. Däremot blir jag lite ängslig för sökkombinationer som lajv måste man knulla. Finns det folk som är oroliga för det?
Jag vet inte riktigt vad Sverok skulle säga om att den fina spelhobbyn blir förväxlad med annat snusk i sökkombinationer som gillar att rollspel slampa heller, men underhållande är de.

Jag tycker att det är roligt att glädja vissa andra av er. Ni som söker på intressanta grejer och verkar hitta vad ni letar efter. Som immersion lajv, mig ett svenskt pronomen eller finskans hän.

Vissa verkar inte ha lärt sig hur man söker på internet ordentligt i skolan, utan tror att Google has all the answers ska tolkas bokstavligt. Hela meningar, frågor och påståenden är marigt i kombination med sökmotorer. Men jag ska nog göra en FAQ, för nästa gång:

knullas de på lajv?
Ja. Därmed inte sagt att alla knullar eller att man måste knulla. Men kom igen, det åker tonåringar på lajv. Och par.

Où sont les neiges d'antan betyder?
"Var är snön från ifjol", på franska. Citatet kommer ur François Villons ballad om forna tiders kvinnor.

Nördar får inga tjejer
Tell my boyfriend!

Få D i betyg på universitetet
Betyder att du är godkänd, men inte så mycket mer. Kolla betygskriterierna för den aktuella kursen.

Hur köper man biljett till Berlin Night Express i Berlin?
Man besöker Deutsche Bahns kontor på Hauptbahnhof, och köper den av dem. Det funkar bra. Det blir mer problematiskt om man har köpt biljetten av SJ men inte hämtat ut den. Svenska tågbiljetter går inte att hämta ut i Berlin. Ring SJs kundtjänst så löser det sig.

Hur får man pippiflätor att stå?
Jag vet inte. Ståltråd?

Är engångsligg slampigt?
Jag gillar engångsligg... men så är jag nog att definiera som slampig också. Så jag vet inte.

Och slutligen
jeau de rolles, jeu-de-roles, jeu des roles o.s.v.
Hej! Jeu de rôles är den rätta stavningen. Kul att ni hittade hit i alla fall!

Kommentarer

För egen del sökte jag fram Jeu de rôles på min bloggroll och hittade den den ggn jag kände en Aeryn (eller var det Aerin?) på Helgon.net.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.