254 likadana klänningar

Jag borde verkligen skriva klart en artikel som har deadline på annandagen, just därför slösurfar jag på internet och hamnar på sidor med kläder. Jag gillar vanligtvis kläder. Igår var jag på Påkläderiet och hittade en fantastisk klänning som var 3 cm för trång i ryggen, och kom därifrån med ett par sekelskiftesmamelucker istället. Underbara plagg.

Idag, i alla fall, hamnade jag på Nelly.com, som verkar ha en massa olika märken och stilar och därför kanske åtminstånde lite spännande. De har smällt upp på förstasidan att det inte är för sent att beställa hem sin nyårsblåsa för att få den innan tolvslaget.
Men allvarligt...

Vad är meningen med att ha 254 festklänningar, om alla är precis likadana?

I år ska det uppenbarligen vara svart, snävt och lårkort. Är man vågad kan klänningen ha en midja eller lite fall, men det är inget måste. Den kan också ha en liten ärm, men ska helst låta bli.
Vill man inte ha "lilla svarta" finns färgerna mesrosa, beige, grå och gråbeigelila att välja mellan. Jag är dock rädd att det skulle kunna klassas som otrendigt. Och nu har min beskrivning täckt upp 95% av alla festklänningar på sidan.

Titta själva!

Kommentarer

Anders sa…
Svenskt mode känns överlag tämligen likriktat, ännu värre för oss killar. Gillar man shoppa på webben kan jag rekommendera www.yoox.com en italiensk sajt med stort utbud. Ofta(st) är det tidigare säsongers modeller som säljs till lite lägre pris, men det är inget problem då kläderna är lite mer udda. Det är bara "viktigt" att ha det senaste om det är ett dussinplagg.
Clara sa…
Jag har köpt en liten svart klänning som lämnar ena axeln bar och med lite volang längs ringningen/andra axeln. Den tycker jag om.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.