Dagens upptäckter

Jag köpte gymkort för två månader sedan för att Hell övertalade mig. Sedan jag avslutade Idrott och Hälsa A på gymnasiet har min fysik sakta blivit sämre och sämre. I höstas hade jag ordentligt ryggont hela tiden och kunde knappt bära en ryggsäck. Då började jag gå på gymmet.
Sedan så har jag snällt masat mig dit två gånger i veckan och tyckt att det varit ganska jobbigt och inte särskilt kul, fast idag vände det.
För första gången har det varit kul att gymma! Jag upptäckte att min kropp klarar lite mer nu än för två månader sedan, att även om jag inte har någon toppfysik så är den på väg upp. Och efter passet var jag så grymt nöjd, kände mig stark och i form och pigg. Fysiskt utpumpad men glad och med mer energi än innan. Det är alltså så det ska kännas efter träningen. Det var alltså det jag missade i skolan!
Epic!

Dagens första upptäckt: Träning frigör endorfiner som gör att det är kul att träna.

I närheten av Friskis&Svettis på Kungsholmen där jag brukar träna ligger det ett PrisXtra. De är väldigt billiga jämfört med lokala Konsum, och eftersom jag är lönearbetande i adventshelgerna passade vi på att handla dyrt diskmedel: någonting vi har sagt länge att vi ska göra men inte tyckt varit värt. Så vi köpte en påse Finish för tre gånger av vad en påse av Coop Xtras maskindisk kostar. Och allvarligt! Jag trodde inte att vår diskmaskin kunde diska så rent! Det billiga bränner fast i disken, lämnar den halvklar eller värre än vad man stoppade in den. Det här var verkligen skinande rent.

Som Hell uttryckte det: "Jag har upptäckt skillnaden mellan bra och dåligt maskindiskmedel. Det är som skillnaden mellan Polens kavalleri och Tysklands tanks -39".

Dagens andra upptäckt: Dyrt diskmedel är värt pengarna!

Det här har varit en trevlig dag.

Kommentarer

Snea sa…
Henning darling sluta aldrig blogga!! <3<3<3
Hoppas Polens cavallerie får upprättelse ngn gg! (Jo, militär sådan)
Alexander sa…
Välkommen till träningnarkomanins underbara värld.

För mig fungerar det väldigt bra att mäta hur mycket jag förbättrar mig varje vecka, det ger en bra sporre till att fortsätta träna. Så jag för en väldigt noggrann träningsdagbok där jag för in längd och hastighet på varje pass.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det