Snart jullov äntligen

Idag har jag jobbat sista dagen för året på Kapsylens julmarknad, och fått med mig massa trevliga saker hem. Nu har jag kommit hem, ätit en avokado och slagit in ett par julklappar. Någon vidare julstämning har vi inte i hemmet än - även om jag har försökt tappert med julstjärnor.

Det här är ett sånt där dagboksinlägg eftersom intresserade släktingar, typ min mor, tenderar att vilja veta hur jag har det och inte kommer hit och hälsar på så fasligt ofta. Hon kanske märker på bilderna att vi har nya spetsgardiner från IKEA (som Hell hatade i början och jag tycker är rätt trevliga).

Idag har jag varit och gymmat också. Jag kanske inte har blivit någon superstark och megasnygg hjälte-babe, men däremot tycker jag att jag börjar märka att ryggen och axlarna är starkare. Jag har inte lika ont i dem längre, och när jag väl är på gymmet och anstränger dem är det så skönt att se sig i spegeln och upptäcka att axlarna inte hänger framåtsjunkna. Det är som att jag förvandlas från fet nörd till kurvig kvinna, och jag tror att det är en rätt bra sak. Det känns så i alla fall. Och det är ju bra.

(Så länge jag inte börjar bli lika självsäkert narcissistisk som snubben jag såg på gymmet idag, i rosa shorts som var kortare än ett par vanliga boxerkalsonger. När han inte tränade med vikter vilade han sig i en väl uttänkt pose, eller såg sig själv i spegeln och log slemmigt och italienskt. Hjälp!)

Imorgon ska jag ta en second hand-runda med Jojjo som är i stan. Och så har jag sista dagen på min kurs, och ska passa på att införskaffa julens alla sköna böcker. Men tro inte att det blir deckare! Jag ser fram emot (*host*) Herta Müller, Marcel Proust, James Joyce och Franz Kafka. Nej, det är inte alls pretentiöst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.