Årets nyårslöfte

Jag är förbannat dålig på att gå ut på krogen. Faktum är att jag inte har någon gå ut-kultur alls. Ett par gånger har jag varit på Sjätte Tunnan, innan jag insåg att jag verkligen inte gillar stället. Sedan dess har jag hängt mest på genomsunkiga Nivå 22. Men just barer, och särskilt om de är lite attraktiva, har aldrig varit min grej.

Alltså är årets nyårslöfte såhär:
2010 ska jag besöka minst 5 barer/klubbar som jag inte varit på tidigare, inklusive en cocktailbar.

Det spelar inte så stor roll om någon är dyr eller sällan. Jag vill mest insupa atmosfären så att jag lär mig vilken sorts uteställen jag egentligen föredrar. Dessutom fyller jag 20 om tre veckor och har äntligen en chans att komma in någonstans.

Så tipsa mig gärna, vart ska jag gå under 2010? Barer, klubbar, pubar, alla tips emottages tacksamt.

Gott nytt år!

Kommentarer

Om du kommer till Lund tipsas om café/bar Ahriman och café/resto Gräddhyllan.

Kali chronia!
De flesta städer finnas irländska barer, om du ej gillar Guiness, är Kilkenny liknande, ljusare, sötare/mindre bitter och har historiska associationer till första irländska republiken, the Kilkenny Confederation, under Owen Roe O'Neill, med välsignelse af påfve Innocentius X. (Detta var före Karl Is afrättning).
NINA sa…
Om du inte har varit på Vampire Lounge ska jag ta med dig dit :)

Sprit... Med glass, vispgrädde, chokladsås och godis.
Bandbjörn sa…
nästan så att man måste hänge på nån gång ^^
Anneli sa…
NINA: Ta gärna med mig på Vampire Lounge! :)
Halken sa…
Vafalls. Glassdrinkar är ju onekligen dekadent, men ska man dricka drinkar ska man ha en riktigt bra drajja. Det får man i hotellbarer på dyra hotell.
Johan sa…
Sjätte tunnan är Stockholms mest överskattade uteställe och en påminnelse om att jag känner för många fantasyläsare och lajvare, vilket gör att jag hamnar där ibland. Blöh. Om man inte tycker om medeltidsnostalgi, vilket jag inte gör, har det väldigt lite att erbjuda.

Mina favoritställen i Stockholm är dyra, inte särskilt bekväma och ofta utan sittplats. Men de har väldigt bra öl.

//JJ
Annika sa…
Bara Bistro Bar, på Östgötagatan (mitt emot Carmen) är rätt cosy. Gott vin och ostbrickor.

Strand som ligger vid Hornstull strand, fins både som klubb (inträde) och som bar (utan inträde). Jag har itne varit på klubben, men baren är soft och högt i tak.
Strax utanför, Sigtuna, kolla Tant Brun (byggnad från 1600-tal, god varm choklad med grädde)

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det