Att se ut som en litteraturvetare

När jag började läsa Litteraturvetenskap var det tydligare än någonsin hur lika alla studenter faktiskt är! Jag tror att det är någon slags kollektiv originalitet där alla ska överträffa varandra i tuffast huvudbonad, mysigast halsduk och trendigast vintagekläder (med studentbudget). Vi kunde stå ett gäng ihop och på något märkligt sätt vara precis likadana, trots att alla hade olika kläder med olika inköpsställen. Och jag begriper inte riktigt hur det går till.

Jag borde ta och sätta ihop en stilguide: Så smälter du in bland humanisterna. Eller något. Med teckningar. För att ta död på missuppfattningarna om att alla studenter har rufsigt hår och smutsiga t-shirts (det är bara på KtH), eller om att så länge du har emobågar ser du smart ut.

Jag har ett gäng punkter som känns rätt, men är inte riktigt i hamn med det här projektet än. Så hjälp mig lite. Hur ser studenter ut egentligen?

Den vackra kvinnan på bilden är Bodil, som jag läste litteraturvetenskap med. Bilden är hitlänkad från Facebook och säg gärna till om du inte vill att jag ska ha dig som illustration.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän