Jag önskar mig en modeblogg

Det är ett förbannat oskick att jag alltid ber om ursäkt innan jag lägger upp inlägg som handlar om kläder i den här bloggen. Förmodligen är det en reaktion på att jag själv, när jag startade den, var så irriterad på Metros rapportering om bloggerskor och vad de skrev om. Dagens outfit och idag åt jag Ben&Jerrys. Alltså tänkte jag att jag skulle skriva någonting mer substansiellt än så. På den tiden hade jag dessutom en Helgondagbok att skriva av mig om mina orgier i den dyrare halvan av Icas frysdisk i.

Men samtidigt är ju grejen att jag tycker att det är fantastiskt roligt med kläder, och definitivt nedvärderande av både unga tjejer i allmänhet och klädintresse i synnerhet när jag ber om ursäkt för att jag skriver samma skit som så galet många bloggare gör. Med min vinkel anser jag ju själv att det är intressant skit. Så varför skulle jag inte kunna skriva om det?

Ibland önskar jag mig en modeblogg där jag kan dumpa alla inlägg om att jag älskar den där koftan från Odd Molly som jag inte har råd att köpa, om hucklets återkomst och hur fint det är, eller bara om min kärlek till Elsa Billgren eller till Hijab style. Där stoppas jag nog av min brist på helfigursspegel och bra kamera, och mitt krav på att det åtminstone ska vara lite kvalitet inblandad om jag ska starta stilblogg.

Ung Farbror lyckas, han har en av de bästa stilbloggarna jag sett när han väl skriver i den, trots att bilderna förhållandevis sällan är på honom själv. Dessutom blandar han med välskrivna inlägg om diverse annat.

Så jag vet inte, jag är lite i valet och kvalet. Ska jag sitta på fik och läsa Simone de Beauvoir i trés chic basker och rutig kjol, så krävs det definitivt bilder för att illustrera eländet. Men skulle folk ha något intresse över huvudtaget av att titta på det? Och måste mitt intresse för kläder nödvändigtvis sållas ut från övriga etiketter på det här stället?

Kommentarer

Gealach sa…
Det viktiga är ju vad DU tycker är intressant, det är ju upp till oss om vi läser det. :-D

Hälften av mina besökare tycker förmodligen inte att mina inlägg är ett smack intressanta, men de är lika mycket till för mig som för dem.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.