Korkade färgblinda

eller "Varför jag inte har reklam på min blogg"

Framförallt är det förvisso för att jag själv tycker att det är rätt störande med reklam på bloggar och inte har tillräckligt många läsare för att tjäna mycket pengar på det (när inte Tanja Suhinina länkar till mig och det går upp explosionsartat över några dagar, hej Tanjas läsare!)

Men sen så känner man ju att det finns ännu fler bra anledningar ibland, när man snubblar över andras bloggreklam och hittar sånt här skräp. Bilden länkade till ett "IQ-test" med frågor som "hur många månader har 28 dagar?" och "hur många födelsedagar har en normal person?".

Är det någon som ser kopplingen mellan IQ och färgseende så är jag intresserad.

Kommentarer

Hah! Jga har aldrig vart en sån där större-blogg-länkar-till-mindre-så-man-får-fler-läsare förut! Jag känner ju igen det från sin sida - plötsligt länkar Elin Grelsson och man har supertopp en dag =)
Xhakhal sa…
Det är ett trick!
Färgblindhets förs vidare via x-kromosomen!
De flesta färgblinda är män, eftersom de bara har en uppsättning och därför inte kan 'räddas' av en 'frisk' x-tra x-kromosom (see what i did there lulz), och därför ser fler kvinnor än män rätt tal!
Det är ett ont knep från de onda feministerna som vill snedställa statistiken från en hemlig studie (in disguise) för att få det att verka som om kvinnor konsekvent är smartare än män!
Deras misstag är att bara dumma människor går på deras 'kluriga' frågor och därför får de kass statistik hur de än gör.

Stackars onda feminister :'(

(ja jag går igenom missade inlägg sedan senast jag läste ikapp din blogg, som jag läser sällan för att jag är en DÅLIG KOMPIS, how could you tell?)

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det