Lovlig dekadens

Årets fattigaste vecka går förhoppningsvis mot sitt slut. Inget studiebidrag eller Gålöstipendium har trillat in på kontot än, och just nu har jag 2.50 på kontot. Studentlivet har sina stunder! Å andra sidan har jag gott om mat i skafferiet och diverse sparkonton med buffertar: som kontot där vi sparar för att resa och kontot där vi sparar för att kunna betala hyran i sommar, oavsett jobb.

Ett välkommet inslag i den spartanska studenttillvaron är min kalender, en Moleskine weekly notebook som jag fick i födelsedagspresent och idag har varit inne på NK och bytt till rätt modell. Tack mostrarna (inklusive familjer) och farmor för det!

Jag är förbannat kräsen när det kommer till just kalendrar. De måste kännas helt rätt, passa som handen i handsken, annars funkar det inte. Vid ett par tillfällen har jag varit så obekväm över det fula typsnittet på datumen eller de grälla färgerna kalendern varit satt i, det märkliga upplägget eller omslaget, att jag till sist lagt dem ifrån mig helt och därmed slösat en dryg hundring på en anteckningsbok med tydligt bäst före-datum som jag inte använt till något. Och det är ju fail.

När jag hittade Moleskine-kalendrarna kändes det helt rätt, så jag slösade pengar på en och har varit jättenöjd! De är stilrena, diskreta och känns lyxiga. Helt underbart.

Så att lägga 200 spänn på en kalender är ju dekadent, men det är tillåten dekadens!

Inlägget är dessvärre inte sponsrat av moleskine.com

Kommentarer

Clara sa…
Clara <3 moleskin
Xhakhal sa…
Moleskine... de är så snygga. För dyra för mig tyvärr :( Men de har riktigt bra utsidor, perfekt för att rita på själv med pigment liners och/eller posca markers eller bara vad som helst som är täckande och inte smetar.
Ibland får jag lust att köpa en bara för att få rita på utsidan av den, men sedan kommer jag på att jag är smartare än så.
Ibland.

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.