Nytt sorteringssystem

Jag har stört mig rätt länge på kategoriseringssystemet i den här bloggen, så nu har jag bestämt mig för att göra någonting åt det. Först och främst har jag rensat bort onödiga kategorier som såpbubblor, katt, döden, identitet, heteronorm, boende och monogami. Dessutom har jag upplöst ett par alldeles för breda och intetsägande, som socialt, verklighet, lek och offentlighet.

Ett par nya kategorier har istället tillkommit och kräver sin förklaring.

Bloggen är all metadiskussion kring Jeu de rôles och bloggande.
Estetik innehåller saker jag tycker är vackra, bildkonst och litteratur.
Etik är moraliska frågor, lite kött, lite klimatfrågan, lite sexism
Kreativt är mina skapelser, som teckningar, dikter och pärlplattor.
Könsroller och feminism innehåller alla gamla mono, hetero, genusinlägg.
Lajv och spel innehåller nu även Sverokgrejer.
Lulz är de där värdelösa inläggen jag lägger upp för mitt eget höga nöjes skull.
Mat och vegetarianism handlar om saker jag äter.
Ostalgi är min fascination för gamla kommuniststater, andra nationalitetsgrejer och lite Swedish Vikings.
Personligt handlar om Anneli och är den snaskiga kategorin där jag hänger ut mig själv och andra.
Politik är mest irritation över borgarna, en del ekonomi och boende och sånt.
Vardagsbetraktelser är allt det där jag gör i mitt dagliga liv, mina nya gardiner och mina förehavanden.

I alla fall jag hoppas att det ska bli lättare att hitta nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.