Dagens outfit

Idag har jag blivit vuxen, tydligen. I alla fall har jag fått mitt livs första pensionsbesked. Det var inte mycket, men tydligen är mitt studiebidrag pensionsgrundande så tretusen kronor kan jag i alla fall vänta mig att få utbetalt när arbetsmarknaden har tröttnat på mig. Det kändes galet vuxet, i alla fall. Det oranga kuvertet, liksom. Jag tror att jag nästan är att räkna som en fullvärdig samhällsmedborgare nu. Nästan i alla fall.

Dagens outfit består alltså av en grå morgonrock tillhörande min sambo, kombinerad med accessoarer i den alltid lika trendiga färgen orange.

En sak förresten som jag aldrig fattar med modebloggare... går de verkligen runt med klackskor på trägolven inomhus? Eller tar de bara på sig sina schysstaste heels när det är dags att fota? Alla jeans och t-shirt blir ju snyggare av ett par högklackade skor... men varför gå runt i sådana inomhus?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.