Den Perfekta Partnern

Egentligen är det sjukt orimliga krav som det här samhället tenderar att kräva att vi ställer på våra partners. Det märkliga är att de orimliga kraven räknas som helt naturliga och att vi förväntas leva upp till dem. Men allvarligt.

Enligt mononormen ska en bra partner vara följande:

  • En god vän som man kan prata med om allt, känner en utan och innan, alltid lyssnar och ställer upp och tar hand om en som goda vänner gör.
  • En smärtfri medboende som delar ansvaret för hushållssysslorna, inte ignorerar dig men samtidigt ger dig lagom mycket personligt utrymme och integritet.
  • En spännande älskare som är bra i sängen och varierad så att ert sexliv inte blir långtråkigt. Dessutom gärna romantisk, ständigt attraktiv och attraherad av dig, trogen och passionerad.
Allt detta och gärna mer i en och samma person!
Snacka om att det känns som att det känns svårt att vara Den Perfekta Flickvännen ibland.

Kommentarer

Alexander sa…
Skönt att konstiga normer är något som man inte riktigt behöver dry sig om.

Att tro att man ska kunna prata ut med sin partner om vad som helst känns lite konstigt, det kan vara väldigt nyttigt att få lite åsikter från någon tredje part om det är något man går och stör sig på.

Jag tror inte att jag skulle vilja ha ett förhållande om jag inte kan sätta mig med mina vänner och snacka igenom det jag upplever som konstigt eller jobbigt.

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän