Hej!

Det är lite för fint väder just nu för att jag ska sitta inne och vara arg på saker. Så jag försöker att strukturera upp mig lite istället. Ett av mina större problem när det kommer till att klara högskolan är att jag är kroniskt ostrukturerad och har svåra problem med min självdiciplin. Det funkar helt enkelt inte med "jag får se vad jag ska göra idag och hoppas att det blir vettigt".

Så nu har min psykolog gett mig ett schema där jag ska planera in exakt vad jag ska hinna med varje dag, och sagt åt mig att göra det. Idag är tredje dagen och det funkar bra, det svåraste att komma sig för med är att gå och träna (där behöver jag verkligen en spark i arslet för att inse att det kommer att vara kul när jag väl är där). Hen-uppsatsen går framåt och jag kommer att kunna presentera rätt intressanta resultat, när den väl är upplagd.

Annars så har jag, tja, hämtat ut nya glasögon, varit på Tekniska muséet och lekt (Teknorama är underbart för alla oss vuxna barn), invigt mitt Shogun (därmed har Sverok bevisat att brädspel är bättre än glaskonst), och ätit glass i vårsolen. Jag har också varit sådär chict medveten och handlat klänningar på Myrorna. Fast alla ytligheter är förpassade till Ma vie en rose, så där finns klänningar och glasögon för den som bryr sig.

Jag återkommer. Men nu ska här drickas kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det