Lägre kulturmoms är nog en bra idé

Det är flera år sedan jag köpte en cd-skiva senast. Under ett par år försökte jag vara trogen musiklyssnare av det slaget som först laddar ner favoritbandens skivor och sedan går och köper dem, för man vill ju stödja bandet. Det fungerade bra när Nightwish och Sonata Arcticas gamla skivor gick att få för en hundralapp i nätskivhandlarna. De dyra, nyare albumen önskade jag mig i julklapp.

Annars tycker jag i regel att skivor och filmer är alldeles för dyra. Jag har Premium-konto på Spotify. Film tittar jag på hemma hos min eller sambons mamma. Eller på bio. DVD-filmer är för dyra och jag har ändå ingen TV. Dessutom har jag alltid tyckt att det känns lite som att köpa grisen i säcken att handla skivor eller filmer utan att ha hört eller sett hela först. Och till det priset gillar jag det inte.

Så jag blev faktiskt lite glad när jag såg reklamen för The Arks nya album i DN häromdagen. Det är en tidskrift med allt om bandet, och så råkar det följa med ett album också. Som en DVD med extra mycket extramaterial. För en hundralapp (tydligen medför tidskriftformen mycket lägre moms). Innovativt! Kreativt! Så ska det se ut! Jag är imponerad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän