Nu kan du få mig så lätt

Jag borde skriva klart en tenta så jag lyssnar på Håkan Hellström istället. Den här textraden har jag funderat på sedan jag hörde låten första gången, så nu får ni hjälpa mig.

Vem kysste Elin bakom ryggen på Marie? Var det den store poeten som hon var förälskad i?

Men hur var det egentligen?

Var det Elin som var tillsammans med Marie men kär i en poet, som hon kysste?
Var det poeten som var tillsammans med Marie, men som kysste Elin som var kär i honom?
Eller var det Marie som var kär i poeten, som inte ville såra henne och därför kysste Elin bakom hennes rygg?

Jag vill gärna ha det till att det var Marie och Elin som hade en relation från början, men ju mer jag funderar på det desto svårare blir det. Vad tror ni?

Kommentarer

NINA sa…
Den efterföljande raden "Fanns det en plats i hennes värld för två?" får mig att tro att det är något så spännande som att poly-Elin vill ha både Marie och den store poeten :)
Anneli sa…
Det här blir ännu mera spännande :)
Anneli sa…
Det här blir ännu mera spännande :)
Clara, som egentligen borde tentaplugga sa…
Min spontana tolkning var att det var Marie och Elin som var tillsammans och Elin som var "otrogen".
Sen slog den heteronormaliserade delen av min hjärna till och förklarade för mig att Marie blev bedragen av någon (denne någon kysste alltså Elin).
Men när jag tittar på det igen så Marie som har ett förhållande

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.