Kostymer och lajv

I torsdags var jag på utförsäljning på Kungliga Operan och köpte två par dansskor. Jag klarar inte riktigt konceptet med så mycket folk och trängsel och impulsshopping, men det var fantastiskt mycket roliga kläder som gick.

Jag tänkte inte uppmärksamma alla er som missat en utförsäljning på det egentligen, fast eftersom SvD redan har gjort det och dessutom pratat massa med folk som jag var där med, är det ju bara att ta efter. Då kan jag passa på att ragga folk också.

Jag funderar på att åka på Tuvas lajv "Att fånga ett hjärta" som hon berättar om i artikeln. Gästabudslajv, 1700-tal-ish, med medföljande könsroller. Det är ju en liten utmaning att hitta spännande kvinnoroller när konceptet man får utgå från är att vara ägd av någon karl. Alltså ska jag försöka hitta någonting riktigt kul att spela. Sedan så tror jag att det behövs rätt många just karlar också. Så känner du för att spela adlig, uppvakta en prinsessa och äta en massa god mat medan vi utforskar hur mycket häftigt under ytan-spel det finns rum för i den kontexten, så följ med mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän