Opposition panik tristess

Här tänkte jag skriva om att många saker.

Kanske tänkte jag skriva någonting om Ship to Gaza och att det börjar räcka med att Israel struntar i folkrätten och behandlar palestinierna som de gör. Jag kanske till och med skulle kunna ironisera lite över det här med Mellanösterns enda demokrati, som jag gjorde på samhällskunskapen i gymnasiet och inte fick medhåll.

Kanske tänkte jag skriva något lättare, som att jag ibland tror att religion och politiska demonstrationer ofta handlar om samma sak. Att fylla ett behov av en gemenskap hos folk. Wow, vi är många som tänder ljus för våra döda på allhelgona, och wow, vi är många som skanderar slagord. Wow, vi är till och med många som river affischer för arbetsgivare som inte respekterar anställningstryggheten. Wow.

Kanske tänkte jag skriva någonting ännu lättare. Om att det är sommar och jag är sugen på picknick, rosévin, grillade majskolvar, kvällsbad och jordgubbar. Att jag funderar på om man ska gå på fest med Beyond Retro på torsdag eller om jag ska dricka öl som en annan student.

Kanske tänkte jag leka textanalytisk och skriva någonting om hur tråkigt det är med akademiska uppsatser eftersom själva formen är så torr och ointressant att de mest spännande ämnen blir fnöske.

Kanske tänkte jag till och med skriva någonting om sex och relationer, längtan, att vara rationell eller att inte våga höra av sig.

Men jag har opposition om två timmar, är förbannat rastlös och ännu mera stressad. Så jag hinner faktiskt inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det