En bra dag att komma ut på

Imorse loggade jag in på Google Analytics för att kolla läsarstats och upptäckte till min förtjusning att besökarantalet i går var rekordlågt. Jag hoppas att det var för att de flesta av er som brukar läsa här var ute och gick i eller tittade på Prideparaden. Helt rätt!

Min vana trogen gick jag inte i paraden utan tittade på den istället. Jag tycker att det är grymt kul att se alla åk, och att det här pratet om nakna män med glitterdildos i pannan på folk är väldigt överdrivet. Pride är kul.

Otrogen min vana drog jag med min vän Jojjo och dansade lite efter QX-bilen längst bak i paraden, sedan hon klagat över att jag kände så många som gick i paraden medan den enda HBT-kompis hon har stod bredvid och tittade. Sen kom hon på att det inte var riktigt sant, men vi kunde dansa i alla fall.

Annars queerade jag mer än vanligt och drog senare på kvällen på fest i hatt, kostym och lösmustasch. Den outfiten i min barndoms Visättra var lite uppseendeväckande, och det var väl en rätt kul känsla att komma i den klädseln på hemmaplan. Träffade på ett par gamla skolkompisar från mellanstadiet som tittade mycket från andra sidan gången på pendeln men inte vågade sig på att prata med mig. Det kändes märkligt nog rätt bra. Och kvällen avslutades på en trevlig fest ute i Täby, med två fantastiska, attraktiva människor som jag tycker om och ett antal goda vänner på det. Igår var en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Gästblogg: Hur man fördelar talutrymme kollaborativt, eller Hur man pratar som en tjej och gillar det