Framåtblickande

I morse på tunnelbanan kändes det som att det låg en tung slöja av nedslagenhet över hela vagnen. Det här måste vara ett legendariskt riksdagsval. De rödgröna är besvikna. De blå är besvikna. 94% av befolkningen är missnöjda med valresultatet. Demokrati från sin klart sämsta sida.

Jag är nervös och hoppas inte att miljöpartiet väljer att sätta sig i en alliansregering, det känns som ett svek mot alla som röstade grönt som i rödgrönt. Sverigedemokraternas framgång är jag mest besviken på. Jag har helt enkelt inte tagit dem på allvar förrän nu. Och så är jag besviken över att vi inte nådde ända fram. Att alliansen får en mandatperiod till på sig att avveckla och sälja ut allt jag vill att Sverige ska stå för.

Men skam den som ger sig! Jag hoppas att den här valrörelsen inte är slut än. Nu är det dags att börja engagera oss. Låt "kampen fortsätter - rasismen ska stoppas!" bli mer än ett slagord. Visa att vi kan bättre än såhär. Kom igen nu kamrater, nu engagerar vi oss.
Jag litar på er.

Kommentarer

Anonym sa…
94% missnöjda. skulle inte tro det, gott om människor var mycket nöjda med valresultatet. Snarare bör den rödgröna röran fundera på vaför ingen var intresserad trots att man trålade i varje bidragsträsk.
Vem vet, kanske är de rödgröna äntligen genomskådade, på samma sätt som demokraterna svepts bort av verklighetens folk i usa.

Populära inlägg i den här bloggen

Man måste ju få prata om sex som är problematiskt?

Sextips för jämställda heteromän

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.