01 - Introduktion

Jag skapade en ny etikett för de här månadsinläggen. Den ligger i vänstermenyn och heter "En månads inlägg". Klicka där om du vill se hela listan och resten av dem.

Det första uppdraget är att jag ska presentera mig själv. På sätt och vis kan det verka rätt enkelt, eftersom hela den här bloggen handlar rätt mycket om mig. Å andra sidan blir det svårt just därför.
Så jag gör ett försök.

Jag är Anneli, kvinna, 20 år gammal, från Huddinge. Det är väl den fakta som folk på internet brukar anse är tillräcklig som introduktion. Eventuellt ska jag tillägga att jag är 170 cm lång, tillfälligt rödhårig, hyfsat kurvig, och i skrivandets stund på väg till sängen efter en lång arbetsdag och inte särskilt kåt.

Jag har ett märkligt förhållande till ord, och tycker att det här med etiketter och definitioner är ganska roligt. Så jag slänger på mig själv ett par stycken, som ni kan få spekulera fritt och vräka på med fördomar om: Typ lajvare, fuskvegetarian, språknörd, feminist, cis-person, ung vuxen, student, kvinna, cafébiträde, slampa, storasyster, bloggare, skribent, tant, vänsterintellektuell, rödvinspoet, eskapist, bisexuell och valberedare.

Själv tycker jag inte att de där etiketterna ger en särskilt rättvisande eller ens tydlig bild. Kanske för att etiketter är så små i förhållande till människor, och slänger man på många riskerar det att bli ganska spetigt. Man får helt enkelt ta och komplettera beskrivningen lite, till exempel med saker jag tycker om eller håller på med. Eller så skulle jag kunna förklara bilden till det här inlägget. Jag känner mig lite som Muminpappan på försättsbladet till memoarerna på den. Lite uppblåst och oerhört viktig, som att jag faktiskt sitter inne på en massa viktig kunskap och information. Den är tagen under medeltidsveckan, och utöver de otroligt osmickrande fyrtiotalsglasögonen har jag en sunkuppsättning lajvkläder med allsköns fläckar på mig. Resten av bilderna från tillfället visar hur de där glasögonen slampade runt från person till person och blev fotograferade. Eftersom det är mina glasögon kan ni ge er på att alla andra såg bättre ut i dem. Lyckligtvis har jag ett par riktiga också. De är finare.

Det här blev så klart en ganska ytlig introduktion bara för det. Kanske för att den ligger uppe på internet. Men vill du veta på riktigt kan du ju bläddra runt lite på bloggen, kanske under etiketten "personligt". Så blir det säkert bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.

Sextips för jämställda heteromän