06 - Min dag

Inlägget ingår i projektet "en månads inlägg". Klicka på taggen för att se resten av dem.

Torsdagen den 2 december 2010

Vaknar jag hemma hos Rebecka (som i inte hemma hos mig, även om hon formellt bor här) och inser att jag är sen till skolan. Har ingen väska, kalender eller ens en penna och vet inte vilket klassrum jag ska vara i. Köper en penna och kaffe på Pressbyrån och lyckas så småningom irra rätt och in på föreläsningen i religionshistoria. Har föreläsning om nyreligiösa rörelser (sekter, ni vet) med institutionens bästa föreläsare och när han frågar om vi vill ha rast är vi rörande överens om att vi helst slipper. Antecknar och njuter.

Eftermiddagen, torsdagen den 2 december 2010, börjar med att jag utnyttjar att det är i början av månaden och köper en bok om nyandlighet som ingår i litteraturen. Åker till Skanstull och äter ris till lunch, eftersom jag gillar ris, innan jag möter upp ett gäng bra människor på Kafé Klavér för att fika och läsa skolböcker. Diskuterar alla nyupptäckta konstigheter med antroposofirörelsen över en kopp te och försöker förklara skillnader mellan katolska och ortodoxa kyrkan. Upptäcker Robot Unicorn Attack! Flätar hår på folk med mer lämpligt sådant än vad jag har. Bestämmer mig efter lite diskussion för att inte åka till Bishop's Arms på torsdagshäng utan hem och ta hand om middagsdisken istället. Säger hej då på centralen.

Går omkring och pratar för mig själv och låter ungefär som Bridget Jones' speakerröst över filmerna. Känns ungefär så. Det är kallt och snöar. Har basker och clementiner i fickan. Åker hem, struntar i disken och funderar på om vattenkokaren klappat ihop när jag försöker koka vatten i den eller bara segar. Äter ostsmörgås och talar om för en vän att det finns en stående inbjudan hit på pepparkakor. Jag har massor. Är trött och segar.
Spelar Facebookspel, lyssnar på Kate Nash och funderar på varför jag slutat skriva dikter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sextips för jämställda heteromän

"Jag använder inte ord som partner, men..."

Tvångskvinnligt. Om bisexualitet och relationer med män.